10 Şubat 2011 Perşembe

Siz Öğretmenine Kızıp Holding Açan Biriyle Tanış Oldunuz Mu?

Herkesin kesinlikle bildiği marka, hatta bir çoğumuzun duvarlarını neşelendiren boya markası Polisan'ın enteresan kuruluş hikayesini sizinle paylaşmak istedim.(Milliyet gazetesi'nden alıntıdır.)

İstanbul'da öğretmeniyle tartıştıktan sonra okulu bırakarak ticarete atılan Necmettin Bitlis'in 1986 yılında kurduğu Polisan Boya Sanayi ve Ticaret A.Ş...

Bitlis, Malatya'da 8 yaşındayken okul çıkışlarında babasının kumaş dükkanında giden Necmettin Bey, bu sayede ticareti ve alışverişi erken yaşlarda öğrendiğini söylüyor. 1942 yılında ise Malatya'dan İstanbul'a göç ettiklerini ve babasının da kumaş dükkanını Sultanhamamı'na taşıdığını dile getiren Bitlis, lisede okurken bir öğretmeniyle tartışması üzerine 10. sınıfta okulu bırakarak tamamen ticarete atıldığını anlatıyor.

Ancak ticaretin de belli bir süre sonra kendisini tatmin etmediğini, farklı işler yapmak, bir şeyler üretmek istediğini vurgulayan Bitlis, şöyle devam etti: "Bu düşünceyle babama, Marshall yardımlarından faydalanarak bir üretim tesisi kurma fikrini açtım. Babam da 'Hayır oğlum, biz tüccarız, alırız satarız, sanayicilik bizim işimiz değil' diyerek teklifimi geri çevirdi.

Ben ise her zaman işin imalat ve üretim tarafına hevesliydim. İplik alıp, Yeşildirek, Topkapı, Sağmalcılar'da dağınık dokuma tezgahlarında dokutmaya, dokumaları fabrikalarda boyatmaya ve dükkanımızda satmaya başladım. Daha ucuza mal ettiğim için kar marjını yükseltmeyi sağlamıştım."

Bitlis, 1955 yılında Zeytinburnu'nda içinde boyahanesi de bulunan eski bir kumaş fabrikasını 8 yıllığına kiralayarak iplik, dokuma ve boyama birimleriyle tekstil üretimine başladığını ve o dönemde 350 kişiyi istihdam ettiğini söyledi.

1961 yılında ise Kağıthane'de kapatılan bir mensucat fabrikasını satın alarak Türkiye'deki sayılı tekstil üreticileri arasına girmeyi başardıklarını dile getiren Bitlis, "Bir iş kolum daha olsun, yalnızca tekstilde değil, farklı alanlarda da faaliyet gösterelim" düşüncesiyle kimya mühendisi bir tanıdığı aracılığıyla İsraillilerle anlaşma yaptıklarını ve 1964 yılında tutkal üretmeye başladıklarını bildirdi. Necmettin Bitlis, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye ihtiyacının yüzde 50 fazlası kapasitede bir tesis kurmak üzere Sınai Kalkınma Bankası'ndan kredi kullandık. Daha biz tesisi kurarken Türkiye'nin ihtiyacı birkaç katına çıktı. Tesisimize ek yatırımlar yaptık, daha sonra Almanlar ile ortak, ağaç sanayisinin kullandığı reçine imalatına başladık. Türkiye'de ilk kez, kağıt tutkalı tekstil apre malzemesi, boya hammaddesi olarak kullanılan emulsiyon reçinelerini, levha, kontrplak ve formikalarda kullanılan formaldehit reçinelerini Kağıthane üretim tesislerinde üretmeye başladık. Tekstilden kimyaya doğru bir geçiş yapmış olduk.

Fabrikanın iplik ve dokuma bölümlerini kaldırdık. Hammadde maliyetlerini azaltmak adına 1977 yılında Kağıthane'deki üre formaldehit üretim birimini Dilovası'ndaki tesislere yeni teknoloji ve 100 bin ton kapasiteye çıkararak taşıdık, hammadde taşınabilecek limanımızı inşa ettik ve süreç içinde üretimimize tamamen Dilovası'ndaki tesislerde devam ettik."

1986 yılında da Polisan Boya Sanayi ve Ticaret A.Ş'yi kurarak boya üretimine başladıklarını anlatan Bitlis, "Şu anda holding genelinde 1200 çalışanımız var. Bunun 750'si Polisan Boya'da istihdam edilmiş durumda" dedi. Bitlis, her şeyin hayal etmekle başladığını ve sektörde 3-4 büyük firma arasında yer edindiklerini belirterek, "Bu noktaya gelmeden önce, hayalini kurdum, sonra hayalimi kağıda aktardım ve bu günlere geldim. Şu anda Polisan Holding, liman işletmesi yanında, kimya, mensucat ve yapı sanayi sektörlerinde faaliyet gösteriyor" diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...