24 Temmuz 2010 Cumartesi

Görünmeyen-P.AUSTER


Gün aydınlandığında uyuyup,öğlen 12 de açtım gözlerimi.Resmen şapşal gibiyim.Kendimi toparlamakta güçlük çekiyorum.
Koordinasyon çöktü bile denilebilir.Ders çalıştım.Malum caanım vizeler geldi.Sonra sıkılıp uzun zamandır elimde dolanan
aslında bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine aldığım "görünmeyen" i bitireyim dedim.

Bundan evvel hiç Paul Auster okumamış olmam aslında Nur'un verdiği tavsiyeyi değerlendirmeme sebep olmuştu.Farklı bir kitap
dedi.Aldım 2 ay oldu.Ama ne kitapmış!İlk olarak şuydu şaşırdığım diyaloglar yanyana sıralı cümlerler şeklindeydi.Düz
yazı tarzında dipdibe sıralanmış cümleler..Kim neyi demiş paragraf bitince toparlıyorsun.Bu anlamda bence okuyucuyu sıkıyor.
En azından beni sıktı ve kitabı pek akıcı bulmadım doğrusu..Öte yandan aslında kitabın konusu ilginçti.Adam(ana karakter),gençlik yıllarında tanıştığı born isminde bir profesörle(aynı
zamanda gizli ajan)beraber yaşadığı ilklerin örgüsünü roman haline getirmeye hazırlayarak denemeler şeklinde bir arkadaşına gönderiyor ve olaylar arkadaşı
aracılığıyla okuyucuya sunuluyordu.Yaşadıkları içinde ilginç olan iki nokta;Adam'ın profesörün sevgilisiyle olan ilişkisi ve ablasıyla olan ensest ilişki idi.olayların birbiriyle örgüsü güzeldi belki ama kitap bittiği halde ucu açık bir sürü olay kaldı bende.Mesela ablası Adam'la aralarında, Adam'ın anlattığı gibi bir ilişki olmadığını savunmuştu kardeşinin denemelerini yorumlayan arkadaşına.Ama öylece kaldı.Bir anda olaylar Adam'a aşık olan kadına,Cecile'e kaydı.Cecile'in annesi Born'la evlenmenin eşiğinden dönmüştü ve Adam'la born sayesinde tanışmıştı.Boşyere Cecile'in yıllar evvel tuttuğu günlüğe yer verilmişti.Ama o günlükteki tek önemli kısım Born'un Cecile'in ölen babasını öldürmüş olmasını üstü kapalı bir şekilde itiraf edişiydi.Bunun harici geri kalan kısımlar anlamsız ve boşunaydı.

Her yazarın iyi olduğu kadar arada patlak veren kötü romanları da olduğun göz önünde tutarak,bir Paul Auster romanı daha okumayı düşünüyorum.Bir de şu var tabi bence her kitabın bir anı vardır.Belki de ben Görünmeyen için doğru anı tutturamadım.

Şuan kişisel gelişim kitabına sarmış haldeyim."sadece 3 saniyeniz var" ı okumaya başladım.Bakalım güzel çıkarımlarım olacak mı?

P.S:Sadece şahsi fikir ve görüşlerimi paylaşmak istedim.Kitabı farklı ve güzel bulanlara da saygım sonsuzdur belirtmek isterim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...