16 Ekim 2010 Cumartesi

Mungan'dan Bazı Bazı..


Şiir okumak ayrı bir kültür zannımca.Herkes şiirde tat bulamaz.
Şiirle az çok ilgili olan herkes biliyordur herhalde Murathan Mungan'ı.Bilmediğini düşünenler bile Mungan'ı olmasa mektubun şarkısındaki dizeleriyle
çok da iyi biliyor aslında.Derya'sına yazdığı şiiri Yeni Türkü ekibi harika bir tınıya sokmuş..
Mungan'ı takip ederdim lakin bu şiirin hikayesinden sonra bana daha da ilginç gelmeye başlamıştı orjinal şair,ve
ben tüm şiirlerini didik didik etmeye başladım.
Şiirlerindeki o düşük ve eksik cümlelerin verdiği tadı başka hiç bir şairde bulamadım ve bulamıyorum da nedense.O cümleler hep bir eksik,
sanki tam söylese büyüsü kaçacakmış gibi..Cümleler aralarında flört ediyor.Bir arada olmamanın verdiği çekicilik,
o gelgitli ruh hali,sessiz yağmurlar düşmesi hecelerin arasına..
Çok sevdiğim ve bir çoklarının belki de bilmediği bir şiiri var ki o şiiri paylaşmak isterim.

bazı gecelerin sabahı yoktur
yalnızca karanlık olarak kalırlar

bazı ayrılıkların dönüşü olmaz
giden gider
borçlarıyla yaşar kalanlar

geleceği yoktur bazı kalplerin
aşk uğramaz onlara bir daha
tek bir hatırayla yaşlanırlar

bazı pişmanlıklar uzun sürer
zamana yayılırlar

kendinden kaçanlara
saklanacak yer kalmaz dünyada
gün gelir kendileriyle tanışırlar
asıl yalnızlık o zaman başlar
hayata geç kalmıştır kendine geç kalan
şairin dediği gibi
bir daha yaşamak zorunda kalır
geçmişi anlamayan

bazı geceler
bazı insanlar
bazı yerlerde
sahiden karşılaşırlar
bazı insanlar bazı aşklar bazı şarkılar
bu yüzden unutulmazlar
bazı hayatlar hayal tutmazlar
bu yüzden
bazı bazı bazı
çabuk yaşayıp
ansızın kaybolmalar
bazı bazı bazı

Murathan Mungan / Elli Parça isimli kitabından...



başka söze gerek var mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...