20 Aralık 2010 Pazartesi

Dunbar'ın Sayısı:150


Siz hiç duydunuz mu bilmiyorum ama ben ilk kez bugün internette gezerken böyle birşey olduğunu duydum ve belki sizin de haberiniz yoktur diyerek paylaşmak istedim.

Esas adamımız ;Robin Dunbar,kendisi bir antropolog.

Antropologlar, primatların doğal hayatta yaşadıkları grupların sayısı ile neokorteks (beynin evrimsel olarak en geç ortaya çıkmış, yüksek seviye bilişsel işlevleri olan bölümü) bölgesinin hacmi arasında bir korelasyon olduğunu bulmuşlar. "bana bir türün ortalama neokorteks hacmini verin, size o türün doğal hayatta ne kadar büyük gruplar
hâlinde yaşadığını söyleyeyim." in kelime mealini sevgili Robin amcamız açmış..

Bizim neokorteks hacmimize bakarak insanlar için bu ideal grup büyüklüğünü 150 civarı hesaplamış.Buna da DUNBAR'ın sayısı demiş..
Sosyal açıdan kararlı, insanların başa çıkabileceği maksimum grup büyüklüğünün aşağı yukarı bu olduğunu söylüyor.

İlişkinin açıklamasını antropologlar,sosyal bir ortamda yaşamanın ileri düzey işlevlerin evrilmesi için itici güç olduğu gerekçesi ile yapıyorlar.Ne kadar kalabalık grup, o kadar entrika, dedikodu ve ihtiras.

Konuyla ilgili bir başka yorumu da Gladwell ,insanın en fazla 150 kişiyle sosyal ilişkilerini verimli olarak yürütebileceğini ileri sürerek yapıyor..Gladwell,buna bir eklemede bulunur ve bir fikri yaymanız için ihtiyacınız olan kişi sayısı 150′dir der. Daha da ilginci 150 kişiyi geçtikten sonra bir fikrin yayılmasının daha zor olduğunu söyler.

Herkese keyifli haftalar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...