30 Ocak 2011 Pazar

Poşet Çay Nasıl Keşfedildi?


Ben aslında çay içmeyi çok seven biri değildim taa ki Pınar'ımla tanışana kadar.Kendisi Resmen tiryaki.Elinde olsa çantasında demlik taşıyacak cinsten..:)Bu sebeple körle yatan şaşı kalkar hesabı ben de bir senedir çay tiryakisi oldum.

Hele ki akşam yemeğinden sonra mis gibi bir demleme çay bana direkt daire 8 i hatırlatıyor..Dün akşam yemek sonrası çay demledim.Nedense bir anda aklıma Rusya'da yediğimiz löp makarna sonrası içtiğimiz sallama çaylar geldi:) Erenlerin Türkiye'den getirdiği halis mulis türk çayı doğuş çayın sallama poşetleri..

Sonra da bir konferansta(ama hangi konferans hatırlamıyorum) dinlediğim poşet çayların meşhur olma hikayesi cereyan etti fikrimde.

Yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 100 yıl evvel Amerikalı bir tüccar promosyon olarak ipek kumaşların içersine biraz çay yaprağı koyup dağıtıyormuş.Tesadüf bu ya bu promosyonları alan tüketiciler ipek torbadaki çayı kullanmak yerine direkt poşeti sıcak suya atmışlar.Ve bu tesadüf ile poşet çay fikri kısa zamanda Amerika'da popüler olmuş.Ardından yaklaşık bir 50 yıl sonra İngilizler ancak benimsemişler bu fikri ve kullanışlılığı.Şuan ingilizlerin neredeyse tamamına
yakını poşet çay kullanıyorlar.Yani fazlasıyla benimsenmiş:)

Tabii canım ülkem ağzının tadını biliyor.Güzelim demleme çay varken sallama çaya hemen papuç bırakmayan Türkiye, sanırım 25 yıldır falan poşet çayı kabul etmiş.Aslında kabul de değil zor anlarda kolay oluyor diye hoşgörülü bakmaya başlamışız hepsi bu:) İlk olarak da Unilever firması Lipton markası ile ülkemize sokmuş sallama çayları.

Ben taze bir çay tiryakisi olarak hala hiç haz etmesem de bu sallama poşet çaylardan,zorunlu hallerde yine de gideri var diyorum:)

Bir de bizim haller gençlik merkezindeki nargilecimiz fark etse bu yabani poşet çayların kesinlikle orjinal demleme türk çayının yerini tutmadığını bizden mutlusu olmaz herhalde.Kavunlu nargile & demleme çay..hmmm miss olur hemde:)

Şimdilik sallama çay,nargileye devam tabi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...