15 Ocak 2011 Cumartesi

Bazı Firmaların Garanti ve Satış Sonrası Destekleri Hakkında..

Bildiğimiz üzere elektronik eşya gerçekten şans işidir.Her ne kadar iyi bir model/marka da almış olsak bozulması gayet normal.Lakin bizim dikkat etmemiz gereken satış sonrası teknik destek ve garanti olmalı.

Bu paralelde benim kadar garanti/teknik bilgi için müşteri hizmetlerini arayan yoktur herhalde.Özellikle son zamanlarda haftada ortalama 2 ile 5 kez arasında farklı firmaların müşteri hizmetleriyle konuşmaktayım:)Neticede aldığım ürün/hizmetin tam anlamıyla karşılığını görmek istemekteyim.

Bugün birkaç firmanın garanti ve satış sonrası teknik desteği ile ilgili yaşadıklarımı ve fikirlerimi paylaşacağım.

HP

İlk olarak bilgisayarımdan başlamalıyım.Bu konuda aslında çok da objektif olamayabilirim.Çünkü ben hp nin kurumsal müşterisiyim.Kurumsal destek ve bireysel destek her firmada farklı muamele olarak ayrılır.Bilgisayarımın anakartı ile
ilgili sıkıntısında 10 gün içersinde yurtdışından yeni anakart getirtildi ve yenilenerek bana gönderildi.Yeni bir anakart
için bence hayli kısa bir süreidi.Diğer bir sıkıntımda da pil göstergesinde "pilinizi değiştirin" uyarısı almaktaydım.

Bilgisayarımı tam 1 yıl evvel aldığımdan normal olarak pil ömrü de epeyce düşmüştü.Saolsun hp ye gönderim yaptım ve ışık hızıyla tam 3 günde bilgisayarım yeni pil ile gönderildi.(eskisi ile değiştirilmiş).Kısaca satış sonrası gayet güzel.

Microsoft

Microsoft bluetooth mouse kullanmaktayım.Bilgisayarıma ipod'umu bağladığımda bluetooth algısı kitleniyor ve usb aygıt tanımama sıkıntısı çekiyorum.Bu sebeple firmayı aradığımda gayet beni hp ye pasladılar.Hp ise harika bir çözüm buldu,"Format atın".Bu sorunu kendim çözdüm.Ve formatsız olayı çözümledim.Microsoft'a satış sonrası destekte olsa olsa on üzerinden 5 verebilirim.O da geçmiş dönemde yaşamış olduğum eşleşme sıkıntımda yardımcı olduğu için.

WD(western digital)

Kullanmakta olduğum 320GB hdd bir gün hiç bir darbe vs yada yanlış donanım kaldırma yapmadığım halde klasörlerimi açmamaya başladı.Tam bir yıldır kullandığım hdd mi garantiye gönderdim.Bilgilerim kurtarılamadı lakin şuan piyasada bulunan yeni model ve USB3.0 olan hdd 4 gün içersinde adresime kargolandı.

SEGATECH

Kuzenimin 1TB lık hdd si bozuldu , garantiye göndermek istedim.Fakat bu firmada şöyle bir sıkıntı var garanti ile ilgili desteği biraz karmaşık.Bozuk olan hdd yi İst. a gönderdim.Garanti ile ilgili yazışmaları amerika ile yaptım.Yeni ve üst model hdd Hollanda'dan geldi.

Karmaşık bir garanti desteği var.Satış sonrası anlamında tavsiye edemeyeceğim.

GENERAL MOBİLE

Maalesef çift hat teknolojisinde tercih edilebilinecek en eli yüzü düzgün telefonlar bu firmaya ait olduğundan DST-350 gold
modelini bir yıl evvel aldım.Fakat eylül ayında telefon kıyağından ikiye ayrıldı.Ekran da bozuldu haliyle.Üşengeçliğimden 1 hafta evvel garanti için "telpa" ya gönderdim.

Telpa ile ilgili biraz yazmam gerekli bence;öncelikle müşteri hizmetleri yetkilileri (2 farklı kişiyle görüştüm) alıcı ödemeli nedemek gönderen ödemeli ne demek pek kavramış değiller.Bu sebeple alıcı ödemeli dendi bana.Ben de alıcı ödemeli yolladım.Fakat ertesi sabah kargo arayarak firmanın ödemeli kabul etmediğini ödeyeceksem teslim edileceğini söyledi.Kabul ettim ödemeyi tabiki ve telefon gönderildi.

Sonrasında telefondan bir hafta hiç bir haber alamadım.İki kere kendim aradım.İlkinde kayıt bulamadılar.İkincide bilgilendirme istedim biz sizi bilgilendireceğiz dediler.Ertesi gün telefon evime geldi kargoyla:)

Yani telpanın garantisine diyeceğim yok fakat müşteriyi bilgilendirme konusunda sıkıntıları var.

Yine de general mobile tercih etmem mecbur kalmasam.

Yukarıda eleştirdiğim firmalarla ilgili bir alışverişiniz olursa diye en azından ben fikirlerimi ve görüşlerimi paylaştım tercih etmek/etmemek size kalmış tabiki..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...