16 Şubat 2011 Çarşamba

Yeni Pasaportlar Kullanıma Sunulmuş!!

Pasaportlar eskiden kırmızı,yeşil ve lacivert idi.Sonra bi gri pasaport oldu.Ardından da pasaportlara chip diye nitelendirilen,check-in ve kontrollerde girekt barkod okuma sistemiyle pasaport bilgilerini bilgisayara okuyan bir sistem geliştirildi.

Ben de sevgili annem sayesinde yeşil pasaportlu bir vatandaşım.Lakin pasaport sürem 2011 e kadar olduğundan chip li pasaport a geçme ihtiyacı hissetmedim.Nasılsa 2011 de yenileyeceğim mantığıyla.Ki bunun utancını en son Rusya'da psaportumu uzatınca yadırgayan bakışlarıyla beni
yerin dibine sokan pasaport görevlisi sayesinde yaşamıştım.:)Ama olsundu.:)

Bugün gazetede okuduğum habere göre 1 Haziran 2010 da e-pasaportlar kullanıma sunulmuş, e-pasaport'a geçiş için randevular da başlatılmış.Hadi hayırlı olsun.:)

Öte yandan geçerli süreye sahip olan eski tip pasaportlar 24 Kasım 2015 e kadar kullanılabilecekmiş.

Umarım ben pasaportumu yenileyene kadar bi tip pasaport daha kullanıma sunmaz sevgili Dış İşleri Bakanlığımız:)

E pasaportla ilgili detaylı bilgiye de buradan ulaşabilirsiniz.

2 yorum:

  1. 2015 TE ZATEN YEŞİLLERİMİZ ELDEN GİDİCEK HİÇ DEGİŞTİRMESEK Mİ :))

    YanıtlaSil
  2. Bana farketmez biliyorsun zaten mülteci'yim ben:) gel katıl bana o zaman,2015 te pasaport değiştirme derdimiz olmasın:D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...