7 Şubat 2011 Pazartesi

Şahane Buluş Kitap Player!

Playaway! Siz daha evvel duydunuz mu?Ben hiç duymamıştım.Ta ki sevgili abim bu
şahane şeyi gönderene dek.

Daha evvel bahsini yapmış olduğum Enis'in gönderdiği çantadan bir adet kumanda gibi birşey çıkmıştı.

Ben ne olduğunu kendisine sordum fakat,o ısrarla pil tak anlarsın dedi.Çok da ne olduğunu merak etmedim,bakarım bir ara diyerek koydum kenara.Bugün annem odama girince kumandamtrak :) alet annemin gözüne çarpmış olmalı.Sonrasında evde bulduğum pili annemin ısrarıyla bu zımbırtıya taktım.Ao!

Evet bu küçük zımbırtı bi kumandadan ziyade bir (ingilizce)sesli kitapmış.Herhangi kulaklıkları takıp bölüm(chapter)bölüm dinlenebiliniyor.

İngilizce olması bende neden Türkçesi de olmasın fikrini uyandırdı.

Aslında ülkemizde görme engelliler için çok güzel bir topluluk var zaten ;"Sesli Kitap Gönüllüleri".

Bu topluluk,seslendirdilen kitapları cd haline getirip buradan erişebileceğiniz sitede satışa sunmaktalar.Ama kaç kişinin bundan haberdar olduğu mechul.

Bundan dolayı hem daha kullanışlı hem de daha ilgi çekici olacaktır bence , Türkiye'de de kitapların bu şekilde audiobook haline getirilip,kitavevlerinde satışa sunulması.Böylece görme engelli vatandaşlarımız da güncel yayınların tadını çıkarabilirler.

Tabii sırf görme engelliler değil,kitabı okumak yerine dinlemek isteyen herkes için de güzel bir alternatif olacaktır.

Bir de Pinhani'nin işitme engellileri de ele alarak çektiği klibe yer verelim.Çok güzel olmuş değil mi?:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...