28 Kasım 2010 Pazar

"y²fi" 2010 Büyük Finalindeydik..


Bugün Ankara'daydık.ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi'nde "Teknolojik İş Fikri Yarışması"- YFYİ'nin final etkinliğine katıldık.Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve ODTÜ Teknokent işbirliğiyle, Elginkan Vakfı Ana Sponsorluğunda, Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nın ve OSTİM Yönetiminin destekleriyle gerçekleşen harika bir final sunumu ve kokteyldi.

Katılımın bence çok daha fazla olması gerektiği,biz gençlerin CEO ve önemli firmaların yetkili kişileri ile buluşmamıza çok güzel bir fırsat sağlayan bir organizasyondu.Bilinçli bir toplulukla aynı ortamda bulunmak güzeldi.Daha güzeli arkadaşların düşünceleri ve fikirleri o kadar güzeldi ki bizim çook çalışmamız gerekli dedim ben bir çok kez..

Türk Telekomun telekominikasyon alanında en iyi bulduğu fikir benim de en çok beğendiğim fikir oldu.Zelaous adını taşıyan ve c++ tabanlı yazılımda 123 satırlık bir kodu 25 satıra kadar düşüren bir yazılım paketçiği.Konuyu biraz daha açmak gerekirse programlamada satır sayısı arttıkça program şişer ve programın çalışması esnasında işlemciden yemesi o denli artar.Bu bakımdan hayli güzel bir fikir.Tabi bu fikir farklı ülkelerde geliştirilmiş bir fikir.Lakin bu fikri
geliştiren arkadaşlar,farklı firmaların destek verdiği bazı özelliklerin hepsini
ve biraz da daha fazlasının hepsini geliştirdikleri yazılım paketçiğinde toplamışlar.Aldıkları ödülü en güzel şekilde değerlendirmeleri dileğimle..

Ve asıl büyük payandayı alan Savunma Sanayi(SSM)'in alanında birinciliğe layık gördüğü ve aynı zamanda tüm dallarda da en iyi seçilen grup "KURUP" isimli gruptu.Benim çok ilgi alanım olmadığından konuyla ilgili fazla detay hatırlamamla beraber,sunumlar,özellikle sunumda sözcü olan arkadaşın kendine güveni ve yapmış oldukları hazırlıklarla sorulan tüm sorulara net ve en güzel şekilde cevap vermeleri tüm salonu dahası CEO ları da etkilemiş olmalı ki 125.000 lik bir ödüle nail oldular.Hepsini tekrar tebrik etmek gerek diye düşünüyorum..

Güzel bi gün geçirdik,en azından Eskişehir'den Ankara'ya bi tebdili mekan uygulaması yapmam bana çok iyi geldi.

Son olarak rahmetli Sabancı'nın hep dediği gibi "Çalışmak Çalışmak Çalışmak" gerekli...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...